Dag 4

Heeeej alla!

Idag vaknade jag runt 10, konstigt nog :) Hade planerat att vakna tidigt och gå ut och gå men tyvärr blev det ju inte så. Snart ska vi äta lunch hemma och som jag sa igår är det lax, min mamma är nyttig av sig så vi brukar oftast äta hyffsat nyttig mat hemma <3 Jag vägde mig nyss och tyvärr har jag gått upp några hekton men det är inga problem, tills imorgon är det fixat ;)

Jahapp ... dagens fråga är:
Dag 4. Din största rädsla för att gå upp i vikt är..

..att jag inte ska trivas i mig själv. Jag har nog aldrig riktigt brytt mig om vad andra har för åsikter om mig och min kropp, utan det är mer för min egen skull. Jag vill vara smal, jag vill ha den kroppen jag alltid drömt om. För mig är smalhet ett mått på att man inte ser maten som något jätteviktigt i livet. Missförstå mig inte nu - det är något livsnödigt och extremt gott, men inte så att alla ens tankar ska kretsa kring mat. Har du någonsin läst om en filosof som var fet eller överviktig? Jag kanske är helt dum i huvudet men visa människor är smala. Med visa menar jag inte sådana som endast vet hur man ska bete sig med folk utan kloka människor - filosofer. För att dessa människor inte lever för att äta utan äter för att leva :) De är de jag respekterar och ser upp till, de är de som inspirerar mig.

Morgondagens fråga ger er ett mer detaljerat svar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0