4 Maj 2012

Hej hej allihopa!

Idag är det alltså dag 1 med ABC - dieten :P Åt nyss lunch som bestod av äggnudlar med sallad. Mamma försökte få mig att äta tonfisk till, men jag blev mätt faktiskt :) Idag tror jag inte det blir så mycket promenad, jag måste verkligen få in min uppgift i ekonomi nu - annars kommer jag inte bli klar till sommaren. Vid matbordet kommenterade min bror en sak "Du börjar bli rund"... jaa, jag blev väl inte direkt glad, men inte heller arg eller ledsen. Han säger det som det är - ja är rund nu och det är därför jag går på ABC dieten :) Tvärtom tror jag att jag måste vara tacksam för att han påpekar det, det betyder att han inte vill att min kropp ska bli ohälsosam <3

Dag 6. Hets äter du? Om ja, varför tror du att du gör det?

Jag gjorde det mycket förut, men det har börjat ändra sig lite nu. Jag tror att jag gjorde det för att jag "tvingade" mig själv att inte äta, förstår ni? Mot min vilja. Och då funkar det inte. För mig funkar det inte att tvinga mig till någonting, ex "Du får inte äta mer än 300 kcal". Det går åt skogen och då kanske jag äter 2300 kcal istället! Så, det va nog felet jag gjorde innan, att jag inte väntade tills viljan kom. Men n när jag känner att den är här och när jag ständigt påminner mig själv om att det är bara JAG som vill det här så känns det bättre på något sätt. Men som sagt - nej, jag tror inte att det blir mycket hets framöver, och det är jag riktigt glad över :)

Nu måste jag starta med uppgiften! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0